home-page-fixed-section-bg

Wanneer kiezen voor media monitoring?

Media aandacht voor je merk kan op allerlei manieren. Natuurlijk wil je het als eerste weten als er positieve aandacht is voor jouw organisatie, maar ook bij negatieve aandacht is het belangrijk om direct te weten wat er speelt.

Wij zijn gespecialiseerd in monitoring van radio en tv en werken samen met alle grote bestaande bedrijven die zich in andere vormen van mediamonitoring hebben gespecialiseerd.

Wat is media monitoring?

Media monitoring is het structureel volgen van berichten in de media over een bepaald onderwerp. Dit kan volledig automatisch alsook deels handmatig. Bij de tweede variant bieden onze mediaspecialisten context en duiding bij de berichtgeving rondom jouw merk.

Wanneer zet ik media monitoring in?

Over het algemeen geldt dat als een organisatie besluit om een marketing- en communicatiestrategie op te zetten en uit te voeren dat het een goed moment is om media monitoring te overwegen. Het geeft een helder beeld van de effecten van de marketing- en communicatiewerkzaamheden en zorgt ervoor dat je precies weet wat er speelt in de branche waarin jouw organisatie actief is. Het is ook mogelijk om media monitoring tijdelijk in te zetten op gerichte kanalen. Onze klanten doen dit als ze een groot evenement organiseren, of als ze lokale media-aandacht verwachten. Je kunt ook voor een korte periode gebruikmaken van onze service. Wij denken graag met je mee, dus neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.