Dat mediamonitoring van belang is voor commerciële bedrijven, overheidsinstanties en politieke partijen moge duidelijk zijn. Het geeft onder meer inzicht in concurrentiepositie en belangrijke informatie over hoe, wanneer en waar merken, personen, onderwerpen en personen die van belang zijn, voorbij komen in de media. Een onderbelichte groep voor wie monitoring ook cruciaal is, zijn goede doelen, zoals Stichting Het Vergeten Kind. Voor RTV Monitor een stichting die van belang is, en een waar we graag ons steentje aan bijdragen door het verzorgen van mediamonitoring.
Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen ter wereld, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. Maar helaas geldt dit geluk niet voor alle kinderen in ons land. Nog te vaak gaat het fout, soms zelfs heel erg fout. Duizenden kinderen in Nederland kunnen niet meer thuis wonen. Ze zijn verwaarloosd of mishandeld. Gevlucht voor geweld of uit huis geplaatst. De trauma’s laten diepe sporen na. Het maakt onzeker, bang en boos. Ook zijn er veel kinderen die wél thuis wonen, maar die dagelijks geconfronteerd worden met ernstige problemen. Problemen van hun ouders, waar kinderen niets aan kunnen doen en waar ze ook niets aan kunnen veranderen. Maar waar ze wel de dupe van zijn. Verslavingen, grote schulden, psychische problemen en onvermogen van ouders zetten kinderen volledig klem. Ze raken eenzaam en geïsoleerd. Daarom is Stichting Het Vergeten Kind in het leven geroepen. De stichting zet zich in voor deze kinderen, voor velen onzichtbaar zijn. Geven ze een stem en vertellen hun verhaal, zodat ze niet vergeten worden. Om hun situatie nu en morgen te verbeteren.
Elk jaar van 29 januari tot 4 februari, wordt er extra aandacht besteed met De Week van Het Vergeten Kind. Doelstelling vanuit de stichting dit jaar was om aandacht te vragen voor vergeten kinderen in sociaal isolement met de oproep ‘Maak je HART’. PR-bureau 2twintig, klant van RTV Monitor, werkt voor de stichting en was ook dit jaar verantwoordelijk voor (extra) media-aandacht, oplopend en gedurende deze week. RTV Monitor werd dit jaar hierbij kosteloos ingezet om de aandacht voor de stichting te monitoren.
Maxime van der Ploeg is PR adviseur bij 2twintig PR is blij met de monitoring van RTV Monitor. ‘De afgelopen maanden hebben we veel media-aandacht gerealiseerd voor De Week van Het Vergeten Kind. We hebben een uitgebreide mediaselectie gemaakt en de boodschap zo gedifferentieerd dat alle aspecten van het verhaal van de stichting relevant zijn voor zoveel mogelijk media. In deze bijzondere tijd kan namelijk iedereen zich wel iets voorstellen bij een sociaal isolement. En dat zien we volop terug in de hoeveelheid media-aandacht die we voor Stichting Het Vergeten Kind hebben kunnen realiseren. Het resulteerde in aandacht bij programma’s als Koffietijd, Jeugdjournaal, Goedemorgen Nederland, 5 uur show, RTL Boulevard, Shownieuws en Z@pp. Maar ook radiostation 100% NL, magazines Flair en Telegraaf Vrouw en tal van anderen actuele nieuwsmedia gaven aandacht aan de Week van Het Vergeten Kind 2021. Door de hoeveelheid publiciteit hebben we met deze campagne veel bereik kunnen realiseren en daarmee het issue extra hoog op de publieke agenda kunnen zetten. Hierdoor kan Stichting het Vergeten Kind onder anderen een krachtig signaal afgeven aan gemeente, scholen en jeugdzorg, zodat deze kinderen zich niet vergeten maar gezien voelen.
Jouw steentje bijdragen of meer informatie over Stichting Het Vergeten Kind? Klik: https://www.hetvergetenkind.nl/over-het-vergeten-kind
Benieuwd wat RTV Monitor voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op, wij denken graag met je mee. Mail naar contact@rtvmonitor.nl voor meer informatie.