Bij de verkiezingen op 15 maart a.s. zullen politieke partijen uit het hele land opnieuw strijden om de zetels. Alle ogen zullen nu echter meer dan ooit op de regionale politiek gericht zijn, met name vanwege de stikstofcrisis en alle samenhangende problematiek waarover op provinciaal niveau besluiten genomen (moeten) worden.
LexisNexis (online, print en social media) en RTV Monitor (Radio, TV en Podcast) bieden een compleet pakket voor mediamonitoring. Zo blijf je volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen en belangen, zowel voor, tijdens als na de verkiezingen.
Houd zoekwoorden up-to-date
‘De actualiteit’ is een van de belangrijkste toegevoegde waarden van onze dienstverlening. De recentste items uit podcasts, politieke debatten en uitzendingen op radio & tv zijn in ons systeem terug te vinden. Met de voor jou relevante zoekwoorden en query’s bereik je het beste zicht op de impact van aanwezigheid in earned media.
Query’s zijn echter aan veroudering onderhevig, bijvoorbeeld door wisselingen van de wacht of naamsveranderingen. Daarom is het belangrijk om regelmatig de lopende zoekopdrachten tegen het licht te houden en op te frissen. Alleen dan blijven de notificaties en resultaten je ook echt vertellen wat je eigenlijk wilt weten.
Monitoring van persberichten
Aan een aantal van onze klanten leveren we inmiddels onze mediamonitoring specifiek voor persberichten. Wij krijgen daar goede respons op.
Monitoring van persberichten is een heel effectief middel bij het in kaart brengen van de impact van de door jouw organisatie verstuurde persberichten. Door het samenstellen van uitgekiende query’s kunnen we een rijke set data verzamelen die jou handvatten geeft voor je strategie.
Logoherkenning
Naast het monitoren van het gesproken woord in afleveringen van podcasts en uitzendingen op radio en tv, hebben we inmiddels behoorlijk grote stappen gezet in het herkennen van verschillende soorten beeldelementen. Dat is natuurlijk compleet iets anders dan speech-to-text, en tegelijkertijd gebruiken we daar net zo goed geavanceerde, ‘AI driven’ technieken voor.
Zo kunnen we de zogenaamde ‘naamplaatjes’ in beeld herkennen (die balkjes met de naam van degene die in beeld is erin). Ook logo’s en eventuele aanvullende vormen en kleuren die bij de zgn. ‘brand assets’ horen bij de mogelijkheden. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld het meten van het effect van sponsormarketing mogelijk maken. Interessant toch?