RTV Monitor & Conscious Planet – Red de Bodem
Mediamonitoring is van belang voor commerciële bedrijven, overheidsinstanties en politieke partijen. Het geeft onder andere inzicht in de concurrentiepositie, mediawaarde en belangrijke informatie over hoe, wanneer en waar onderwerpen, merken, organisaties en personen die van belang zijn worden genoemd in de media. Voor goede doelen en stichtingen is deze monitoring ook cruciaal, zoals voor Conscious Planet – Red de Bodem. Vanaf deze week vinden in Europa belangrijke ontmoetingen en gesprekken plaats met politici, influencers en burgers om beleidsveranderingen te versnellen die de wereldwijde bodemdegradatie een halt toeroepen, bewustwording erover creëren en zoveel mogelijk mensen te bereiken over het thema bodem. Initiator is Conscious Planet – Red de Bodem, een beweging gesteund door het Wereldvoedselprogramma. Bewustwording rondom deze problematiek gaat ook RTV Monitor aan het hart en daarom dragen wij graag ons steentje bij; met het verzorgen van mediamonitoring.
Red De Bodem
Conscious Planet – Red de Bodem is een wereldwijde beweging die een bewuste aanpak voorstaat om onze bodem en planeet te redden. Het doel is om bewustzijn te ontwikkelen bij, en steun te verwerven van, meer dan 3,5 miljard mensen (meer dan 60% van de stemgerechtigden) om wereldwijd ecologische kwesties tot een prioriteit te maken binnen de politiek. Ook ondersteunt Conscious Planet regeringen bij het formuleren van beleid om de gezondheid van de bodem in hun land aan te pakken en landbouwactiviteiten ‘bodemvriendelijk’ te maken om de aantasting van de vruchtbaarheid van de bodem te keren. Belangrijk speerpunt daarbij is om wereldwijd te komen tot een minimum organisch gehalte van 3-6% in alle landbouwgrond. De beweging is een initiatief van Sadhguru Jaggi Vasudev, een Yogi, visionair en een tweevoudig New York Times bestsellerauteur. Hij lanceerde door de jaren heen verschillende initiatieven die krachtige voorbeelden zijn van blijvende, duurzame oplossingen m.b.t. ecologische en sociale vraagstukken.
Marco van de Kamp, contactpersoon Red de Bodem: ‘Wij hebben een outreach gedaan naar Media Info Groep en RTV Monitor omdat wij deze week beginnen met een grote campagne, met onder andere een groot event in de RAI Amsterdam. Ons doel is bewustwording creëren rondom wereldwijde bodemdegradatie en zoveel mogelijk mensen bereiken om dit tegen te kunnen gaan en aan te pakken; red de bodem! Door gebruik te maken van mediamonitoring proberen wij inzichtelijk te krijgen of we met al onze inspanningen ons doel bereiken: in Nederland, maar ook wereldwijd, ruim 60% van de bevolking bekend te maken met deze problematiek.’
Jouw steentje bijdragen of meer informatie over Conscious Planet – Red de Bodem? Klik: savesoil.org
Benieuwd wat RTV Monitor voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op, wij denken graag met je mee. Mail naar contact@rtvmonitor.nl voor meer informatie.