RTV Monitor Newsletter March/April 2022

>> For English please click here

We zijn alweer begonnen aan een nieuwe maand en de lente is eindelijk van start, dus is het de hoogste tijd voor een update vanuit RTV Monitor HQ. In onze newsletter lees je maandelijks de laatste nieuwtjes, technische updates en tips & tricks vanuit RTV Monitor HQ. 

Update: Verbeterde speech-to-text
Geweldig nieuws! Onze spraakherkenning, ook wel bekend als speech-to-text, is verbeterd! Onze technologie voor het Nederlands, Vlaams, Frans en Duits (Oostenrijks) heeft een verandering ondergaan en is nu beschikbaar in een nog betere versie dan voorheen. Hoe je dit merkt? De algehele leesbaarheid van onze transcripts is vele malen beter, de interpunctie is accurater en de word error rate is sterk verbeterd. 

Hoe dat eruit ziet? We laten het verschil zien met een voorbeeld transcript:

Voorheen (oude versie):
En daarbij je straks eigenlijk morgenavond een zakje daarnaartoe die tijdrit die is dan eigenlijk.
Dag of vier na de wegrit ehm ja dat moet.
Ongelooflijk zijn het gevoel dat je nu met de Tour tijdrit zege.
Aan de Olympische tijdrit kan beginnen dat was natuurlijk het resultaat had gehoopt dat vandaag denk.
Ja zegt geeft natuurlijk veel vertrouwen. 

Nu (nieuwe versie):
En daar ben je straks, eigenlijk morgenavond trek je daarnaartoe, die tijdrit die is dan eigenlijk dag of vier na de wegrit?
Ja dat moet ongelooflijk zijn.
Het gevoel dat je nu met de Tour Tijdrit Zege aan de Olympische titel kan beginnen. 
Ja inderdaad dat was natuurlijk het resultaat dat ik gehoopt had vandaag.
Ik denk ja, dat geeft natuurlijk veel vertrouwen. 

We hebben al veel positieve reacties mogen ontvangen van diverse gebruikers, maar we houden ook scherp in de gaten waar het nog beter kan. Is de nieuwe versie jou al opgevallen? Wij ontvangen graag feedback! Deel jouw ervaring met ons supportteam, via support@rtvmonitor.nl 

 —————————————————————————————————————-

We need you! RTV Monitor Tevredenheidsonderzoek 2022 

Ook bij RTV Monitor zijn wij constant bezig met de vraag hoe wij onszelf en onze diensten kunnen verbeteren. We waarderen de feedback  van onze klanten en partners zeer. Ook is het essentieel voor ons om onszelf en onze diensten te blijven ontwikkelen en vernieuwen.  Daar vragen we graag jullie mening en hulp bij, met het RTV Monitor Tevredenheidsonderzoek 2022. Zonder jullie geen RTV Monitor! 

Help je ons door mee te werken aan het onderzoek? De enquête bestaat uit 5 vragen en kost je nog geen minuut om in te vullen. Onze dank is groot! 

Klik: https://www.surveymonkey.com/r/P2VCJD

Media monitoring is een must! 

Anno 2022 brengen we dagelijks veel tijd door voor een scherm. Ouderwets door te kijken naar de tv, of ‘online’ via een smartphone, laptop of tablet. Gemiddeld keek de Nederlander in 2021 gemiddeld zo’n 154 minuten per dag (of 2 uur en 34 minuten) naar televisiezenders. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2% (of  27 minuten per dag), blijkt uit onderzoek van Stichting KijkOnderzoek. De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht was zelfs 200 minuten (3 uur en 20 minuten). Naast het kijken naar televisiezenders (inclusief live en uitgesteld kijken) is hier ook de tijd meegenomen die wordt besteed aan het bekijken van video on demand diensten (zoals Netflix, Videoland en Disney+).

Podcasts zijn tegenwoordig ook niet meer weg te denken uit onze mediaconsumptie: uit onderzoek van Markteffect Podcast Monitor (het enige uitgebreide onderzoek naar de ontwikkeling en populariteit van podcasts in Nederland) in december 2021, blijkt dat 46% van de Nederlanders wel eens luistert naar een podcast. En dat gemiddeld 100 minuten per week. 

En ook radio is nog lang niet dood: de laatste gemonitorde gemiddelde luistertijd van de Nederlander (Stichting Nationaal LuisterOnderzoek, december 2021) is 2 uur en 32 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 25 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 9 minuten (vorige periode: 4 uur en 4 minuten).

Met de vele minuten televisie, radio en podcasts die de ‘gemiddelde Nederlander’ consumeert, is het natuurlijk doodzonde wanneer je niet meekrijgt dat jouw organisatie, een belangrijk merk of interessant persoon voorbij komt. De ‘traditionele’ media zijn namelijk nog lang niet op z’n retour. Als je bovenstaande cijfers ziet, is het monitoren ervan zeker een must. 

En dat is precies waar RTV Monitor bij helpt: inzicht geven in mentions op tv, radio en in podcasts. Een overzicht van jouw uitingen in de media (en niet te vergeten die van de concurrent of andere stakeholders) is van essentieel belang om geïnformeerd te blijven in een overvol medialandschap. Je wilt niets missen wat effect zou kunnen hebben op jouw reputatie. 

Wil jij meer halen uit jouw media monitoring? Of ben je nog niet begonnen? Wij helpen graag! Mail ons: sales@rtvmonitor.nl

——————————————————————————————————————— 

RTV Monitor & Conscious Planet – Red de Bodem

Media monitoring is van belang voor commerciële bedrijven, overheidsinstanties en politieke partijen. Het geeft onder andere inzicht in de concurrentiepositie, mediawaarde en belangrijke informatie over hoe, wanneer en waar onderwerpen, merken, organisaties en personen die van belang zijn worden genoemd in de media. Voor goede doelen en stichtingen is deze monitoring ook cruciaal, zoals voor Conscious Planet – Red de Bodem. Vanaf deze week vinden in Europa belangrijke ontmoetingen en gesprekken plaats met politici, influencers en burgers om beleidsveranderingen te versnellen die de wereldwijde bodemdegradatie een halt toeroepen, bewustwording erover creëren en zoveel mogelijk mensen te bereiken over het thema bodem. Initiator is Conscious Planet – Red de Bodem, een beweging gesteund door het Wereldvoedselprogramma. Bewustwording rondom deze problematiek gaat ook RTV Monitor aan het hart en daarom dragen wij graag ons steentje bij; met het verzorgen van media monitoring.

Marco van de Kamp, Red de Bodem: ‘Wij hebben een outreach gedaan naar Media Info Groep en RTV Monitor omdat wij deze week beginnen met een grote campagne, met onder andere een groot event in de RAI Amsterdam. Ons doel is bewustwording creëren rondom wereldwijde bodemdegradatie en zoveel mogelijk mensen bereiken om dit tegen te kunnen gaan en aan te pakken; red de bodem! Door gebruik te maken van media monitoring proberen wij inzichtelijk te krijgen of we met al onze inspanningen ons doel bereiken: in Nederland, maar ook wereldwijd, ruim 60% van de bevolking bekend te maken met deze problematiek.’ 

Meer lezen? Klik! 

Ben je nog geen klant maar wil je een week testen met RTV Monitor?

Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we altijd om de website goed te laten werken. Ook plaatsen we altijd een cookie om volledig anoniem het gebruik van onze website te analyseren. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.