RTV Monitor X LexisNexis: Webinar Media Monitoring en Communiceren tijdens een crisis
In september was het tijd voor een ‘first’: ons eerste live webinar, in samenwerking met partner LexisNexis. In het webinar ‘Media Monitoring en Communiceren tijdens een crisis’ gaven Onno Houtschild, issue- en crisismanagement specialist bij Handson Partners, en Tom Compaijen, adviseur in crisiscommunicatie en – management bij Compaijen C&C, tekst en uitleg over communiceren tijdens een crisis.
Reden voor dit onderwerp was dat als het afgelopen jaar iets heeft laten zien, is het wel hoe cruciaal de rol van goede communicatie is in crisistijd. Of die crisis nu een pandemie betreft, een milieuramp, een grote affaire of een discriminatie kwestie is.
Tijdens het webinar gingen de mannen met elkaar in gesprek aan de hand van stellingen, gemodereerd door onze Content Producer Kylie Fletcher:
- Crisiscommunicatie en reputatiemanagement is hetzelfde
- Bij een omgevingsanalyse moet je vooral kijken naar wat in de media leeft
- Beeldvorming is belangrijker dan het oplossen van de crisis
- Slecht nieuws moet je zelf zo snel mogelijk naar buiten brengen
Met meer dan 200 kijkers was ons eerste webinar een succes. Onno en Tom hebben in een uur tijd veel informatie, tips en ervaringen gedeeld. Mocht je deze sessie gemist hebben, is deze nu online terug te kijken.
En voor extra informatie over crisiscommunicatie en management, hebben wij een fijne tip: Tom Compaijen maakt ‘De crisispodcast’. Een podcast voor iedereen die zich verder wil verdiepen in crisismanagement en crisiscommunicatie. Met casussen en experts uit binnen- en buitenland.
Op naar het volgend webinar! Mocht je suggesties hebben waar wij de volgende keer dieper op in zouden moeten gaan, laat het gerust weten! Tips zijn altijd welkom. Mail gerust naar contact@rtvmonitor.nl.